AIA Vitality Women’s 10K Event Management by AIA Indonesia in an Effort to Increase Indonesian Women’s Health Awareness

Authors

  • Fany Puspita Sari Ilmu Komunikasi UMS
  • Riski Apriliani

Keywords:

Event management, AIA Indonesia, IAI Vitality Women's 10K, International Womens Day, Womens Health

Abstract

AIA Vitality Women's 10K is a running event organized specifically for women as a commemoration of International Women's Day. This event was held by the insurance company AIA Indonesia in Solo City which was attended by approximately 1000 participants with the majority of women. This research is intended to find out how the AIA vitality women's 10k event management strategy as an effort to increase women's health awareness in the field of sports. This research uses a descriptive qualitative approach method. The data sources used are primary data by conducting interviews with participants and organizers, and secondary data by conducting content analysis through social media instagram. The data analysis technique used in this research is data reduction, data presentation, and conclusion drawing. To ensure accurate data, this research uses data triangulation as part of obtaining data that can be accounted for.

References

Anggoro, A. D., Susanto, H., Arifin, R., Nugroho, O. C., Purwati, E., & Ridho, I. N. (2023). Manajemen Event Budaya Sebagai Daya Tarik Wisata di Kabupaten Ponorogo. JISIP (Jurnal Ilmu Sosial Dan Pendidikan), 7(1), 570-580.

Sadeli, S., & Sosiawan, E. A. (2020). Model Manajemen Bisnis dan Komunikasi Pemasaran Stasiun Radio di Era Digital dan Revolusi Industri 4.0. Jurnal Ilmu Komunikasi, 17(3), 235-248.

Fathoni, M. I., & Qoriah, A. (2023). Manajemen Event New Year Run 2022 Semarang Runners. Indonesian Journal for Physical Education and Sport, 4, 289-298.

Uhai, S., Iswandari, R. K., Indriani, N., Arifin, P. K., & Nurhidayati, A. F. (2021). Pelatihan Manajemen Event Untuk Kelompok Sadar Wisata Di Desa Wisata Pela Kecamatan Kota Bangun Kabupaten Kutai Kartanegara: Program Kemitraan Masyarakat. Sebatik, 25(2), 477-483.

Uljanatunnisa, U., Handayani, L., & Alisyah, V. (2020). Analisis Manajemen Event (Studi Kasus Program CSR Wirausaha Muda Mandiri 2019). Expose: Jurnal Ilmu Komunikasi, 3(1), 95-112.

Zulkipli, Z., Riyadi, I., Alfiyanto, A., Rudini, R., & Naim, M. A. (2022). Pelaksanaan Promosi Melalui Kegiatan Event Lomba Non Akademik tingkat SMP/MTS. Jurnal Pendidikan Glasser, 6(2), 182-19.

Haendari, S. N., & Salma, A. N. (2021). Strategi Event Management Indonesia Hijab Fest 2021 Dalam Menarik Minat Tenant Dan Pengunjung Di Era New Normal eProceedings of Management, 8(6). Chicago

García-Vallejo, A. M., Albahari, A., Año-Sanz, V., & Garrido-Moreno, A. (2020). What’s behind a marathon? process management in sports running events. Sustainability, 12(15), 6000.

PERMATASARI, R. S. (2022). MANAJEMEN EVENT ARTJOG TAHUN 2019 DALAM MENINGKATKAN CITRA KOTA YOGYAKARTA SEBAGAI KOTA SENI INDONESIA (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Yogyakarta).

Fajar, I. R. F., Rosalina, L., Mursyidah, M., Kurniawati, F. J., Iriansyah, N., Akbar, M., & Pitaloka, R. D. S. (2024). Penyuluhan Kesehatan dalam Meningkatkan Kesehatan Masyarakat Kepulauan Seribu Khususnya di Pulau Pramuka. Jurnal Abdidas, 5(2), 82-89

Hanani, Y., & Hambali, R. Y. A. (2023, May). Fashion Style Milenial Perspektif Feminisme Mary Wollstonecraft. In Gunung Djati Conference Series (Vol. 19, pp. 795-807)

Constantin, N. A., Rawis, D., & Setijadi, N. N. (2023). KOMUNIKASI KESEHATAN MENTAL PADA MAHASISWA DAN PERAN MASYARAKAT

MENANGGAPI ISU KESEHATAN MENTAL. Jurnal Cahaya Mandalika ISSN 2721-4796 (online), 3(2), 1894-1911.

Arsyad, M., Shanda, A. A., Rizkianti, E. M., Rinelda, M. S., & Gustian, D. (2023). Pemberdayaan Masyarakat Tentang Pentingnya Olahraga Bagi Kesehatan di Desa Bencoy Kecamatan Cireunghas Kabupaten Sukabumi. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Abdi Putra, 3(2), 140-144.

Fauziah, Andra Muthia and , Drs. Joko Sutarso, S.E., M.Si. (2023) Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu Dinas Kebudayaan Dan Pariwisata Kota Surakarta Dalam Memasarkan Event Solo Menari. Skripsi thesis, Universitas Muhammadiyah Surakarta.

HARIANI, F. O. (2017). Faktor Kesuksesan Management Event Dalam Penyelenggaraan Pesta Pernikahan (Studi Kasus Pada Wedding Organizer Di Jakarta) (Doctoral dissertation, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA).

Aziz, M. S., Sucipto, H., & Riono, S. B. (2022). Pemberdayaan organisasi masyarakat melalui pembentukan event organizer bazar kuliner (studi pada organisasi masyarakat Desa Ciawi, Brebes). SAFARI: Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia, 2(4), 15-22.

Faistin, Anggita and , Dr. Edy Purwo Saputro, S.E,. M.Si (2022) Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Kegiatan Pemasaran Perumda Giri Aneka Usaha Kabupaten Wonogiri(Studi Deskriptif Kualitatif Strategi Komunikasi Pemasaran dalam Kegiatan Pemasaran Perumda Giri Aneka Usaha Kabupaten Wonogiri). Skripsi thesis, Universitas Muhammadiyah Surakarta.

Amaliya, Z. N., Trinugraha, Y. H., & Pudyastuti, S. G. (2024). Strategi Pusat Kajian Perempuan Solo dalam Memberikan Edukasi mengenai Pendidikan Seksualitas pada Remaja di Kota Surakarta. Indonesian Journal of Educational Counseling, 8(2), 135-145.

Downloads

Published

2025-06-30